گرم شدن هوا  احتمال حمله قلبی در مردان بالای 60 سال  را   ا فزایش می‌دهد

گرم شدن هوا  احتمال حمله قلبی در مردان بالای 60 سال  را   ا فزایش می‌دهد

دنیای قلم -نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردان 60 ساله و مسن‌تر، در شب های گرم‌تر به میزان بیشتری در اثر حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

دانشمندان دانشگاه تورنتو می‌گویند افزایش یک درجه سانتی گرادی دما می‌تواند به افزایش 4 درصدی تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و خونی در مردان بالای ۶۰ سال منجر شود. باید توجه کرد که بیماری‌های قلبی باعث یک چهارم مرگ و میرها در جهان می شود و باید آن را کاملا جدی گرفت. البته باید تحقیقات مشابهی در این زمینه در مناطق مختلف جهان با جغرافیا و آب و هوای متفاوت انجام شود.

با توجه به احتمال رو به رشد تابستان‌های شدید و گرم، نتایج این مطالعات اهمیت بسیاری دارد و می تواند به کاهش خطر سکته قلبی در مردان کمک کند. طی این مطالعه، محققان داده‌ های مربوط به بزرگ سالانی را که در فصل تابستان بر اثر بیماری‌ های قلبی عروقی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ جان باختند، تجزیه و تحلیل کردند. ماه‌ های تیر و مرداد زمانی است که احتمالاً بیشتر کشورهای نیمکره شمالی شاهد موج گرما هستند. بررسی های این گروه مطالعاتی نشان داد، افزایش یک درجه سانتی گراد در دمای شبانه تابستان، ارتباط مستقیمی با افزایش 3.1 درصدی مرگ و میر در مردان ۶۰ تا ۶۴ سال دارد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.